Zajmujemy się profesjonalną regeneracją turbosprężarek DAF – w pierwszej kolejności urządzenie jest rozbierane na części pierwsze, które są dokładnie czyszczone i piaskowane. Następnie sprawdzamy, czy zawór VGT DAF oraz pozostałe komponenty działają poprawnie, a uszkodzone części wymieniamy. Na koniec programujemy sterownik VGT, dzięki czemu urządzenie działa jak nowe. Wszystkie regenerowane przez Regmot turbosprężarki obejmujemy 12-miesięczną gwarancją. Usługę realizujemy na miejscu lub za pośrednictwem firmy kurierskiej. Zapraszamy do kontaktu!
Turbosprężarka – co to jest?
Turbosprężarka jest urządzeniem wirnikowym, którego głównym zadaniem jest zwiększenie mocy silnika. Napędzone gazami wylotowymi (spalinami) urządzenie wtłacza sprężone powietrze do komory spalania silnika, dzięki czemu ma on lepsze osiągi i większe przyśpieszenie. Głównym mankamentem pierwszych turbosprężarek, była ich wolna reakcja na wciśnięty pedał gazu – do przyśpieszenia silnika dochodziło z odczuwalnym opóźnieniem. Z tego też powodu wymyślono system VTG. Skrót VTG pochodzi od niemieckiego terminu Variable Turbinen-Geometrie i oznacza system turbodoładowania silnika.
Jak działa system VTG DAF?
Każda turbosprężarka silnikowa wtłacza powietrze do silnika przy pomocy łopatek wirnika. Turbosprężarka VTG zmienia kąt ustawienia łopatek względem padających spalin, co pozwala jej na szybsze uruchamianie się i pracę nawet przy niskich obrotach silnika. System VTG DAF składa się z kilku podstawowych elementów:
- zawór VTG DAF
- sterownik VTG DAF
- turbosprężarka VTG DAF.
Objawy takie jak małe przyśpieszenie, szarpanie i dławienie się silnika, brak reakcji na wciśnięty pedał gazu lub zwiększona emisja spalin mogą wskazywać na uszkodzenie jednego z wyżej wymienionych komponentów. Kosztowna wymiana turbosprężarki w samochodach DAF na szczęście zazwyczaj nie jest konieczna – w większości przypadków wystarczy regeneracja tego ważnego elementu.