Zakup nowej turbosprężarki to wydatek rzędu kilkunastu tysięcy złotych, na szczęście w większości przypadków usługa regeneracji pozwala na uniknięcie tego wydatku. Firma Regmot zajmuje się regeneracją turbosprężarek VTG Volvo w samochodach ciężarowych i osobowych. W ramach oferowanej usługi wszystkie komponenty urządzenia są czyszczone i piaskowane, a jeżeli zachodzi taka konieczność – wymieniane na nowe. Zawór VGT Volvo jest sprawdzany pod kątem szczelności, a sterownik VTG programowany tak, aby urządzenie dobrze współpracowało z silnikiem. Turbosprężarki regenerowane przez Regmot, pod względem jakości działania nie ustępują nowym urządzeniom. Usługę realizujemy na miejscu lub we współpracy z firmą kurierską. Udzielamy 12-miesięcznej gwarancji na zregenerowane turbosprężarki – zapraszamy do kontaktu!
Turbosprężarka VTG – co to takiego?
Turbosprężarka VTG to urządzenie wirnikowe napędzane spalinami. Turbosprężarka wtłacza sprężone powietrze do cylindrów silnika, zwiększając w ten sposób jego moc i osiągi. System VTG (z niemieckiego Variable Turbinen-Geometrie) to rozwiązanie technologiczne dopasowujące kąt nachylenia łopatek turbiny turbosprężarki do aktualnego tempa pracy silnika. Zastosowanie technologii VTG umożliwia więc uruchomienie turbodoładowania nawet przy niskich obrotach silnika. W dużym uproszczeniu turbosprężarka VTG do swojego działania wymaga mniejszej ilości spalin, co pozwala na szybsze turbodoładowanie oraz niższe zużycie paliwa. System VTG w samochodach marki Volvo składa się z trzech podstawowych komponentów:
- zawór VTG Volvo
- sterownik VTG Volvo
- turbosprężarka VTG Volvo.
Objawy uszkodzonej turbosprężarki VTG Volvo
Najczęstsze objawy uszkodzenia turbosprężarki VTG w samochodzie Volvo to:
- brak reakcji silnika na wciśnięcie pedału gazu
- spadek mocy silnika
- szarpanie i krztuszenie się silnika
- zwiększone spalanie
- zwiększona emisja spalin
- samochód uruchamia system awaryjny
- uruchamia się kontrolka świec żarowych.