Regeneracja turbosprężarek VTG Scania

Nasza firma zajmuje się regeneracją turbosprężarek w samochodach osobowych i ciężarowych. W ramach regeneracji turbosprężarki rozbieramy urządzenie na czynniki pierwsze. Każdy z komponentów jest dokładnie myty i piaskowany. Sprawdzamy, czy zawór VGT Scania jest szczelny oraz, czy pozostałe komponenty turbosprężarki działają poprawnie – jeżeli zajdzie taka konieczność, to uszkodzone elementy wymieniamy na nowe.

Następnie programujemy sterownik VTG, dzięki czemu urządzenie będzie dobrze współpracować z silnikiem przez lata. Korzystamy wyłącznie z części pochodzących od sprawdzonych producentów i dostawców – jakość realizowanej usługi potwierdzona jest 12-miesięczną gwarancją udzielaną na regenerowane turbosprężarki. Cechuje nas terminowość i profesjonalizm – zapraszamy do kontaktu!

Jak działa turbosprężarka VTG?

Turbosprężarka to urządzenie wirnikowe, które zwiększa moc silnika poprzez wtłaczanie sprężonego powietrza do jego cylindrów. Pierwsze tego typu urządzenia osiągały zadowalającą efektywność jedynie przy wysokich obrotach silnika (niższe obroty, to niższa emisja spalin, które napędzają turbosprężarkę). Problem ten pomógł rozwiązać system VTG – który w dużym uproszczeniu odpowiada za ustawienie kąta nachylenia łopatek turbiny w taki sposób, aby emitowane przez pojazd spaliny mogły napędzać turbosprężarkę nawet przy niskich obrotach silnika. System VTG w samochodach ciężarowych Scania składa się trzech podstawowych elementów:

  • zawór VTG Scania
  • sterownik VTG Scania
  • turbosprężarka VTG Scania.

Objawy uszkodzonej turbosprężarki VTG

Jeżeli w swoim pojeździe zaobserwujesz objawy takie jak:

  • zaburzona dynamika pracy silnika – szarpanie, brak przyśpieszenia, brak reakcji na wciskanie pedału gazu
  • zwiększona emisja spalin
  • zwiększone spalanie
  • zapalona kontrolka świec żarowych
  • uruchomiony system awaryjny
  • spadek mocy silnika.

Najprawdopodobniej oznacza to, że turbosprężarka w Twoim pojeździe jest uszkodzona. Koszt nowego urządzenia to nawet kilkanaście tysięcy złotych – dlatego dużo lepszym rozwiązaniem jest jego regeneracja.